Τετάρτη 26 Ιουλίου 2017

Η καλοκαιρινή εκδρομή στην Ελεύθερνα, στο Αρκάδι και στην Πρέβελη

Η καλοκαιρινή εκδρομή με το Σύλλογο «ΠΕΡΒΟΛΙΤΣΙΑ»

Όλοι μας είχαμε ανάγκη να ξεφύγουμε - έστω και μια μέρα - απο τις σκοτούρες χωρίς σοβαρές ελπίδες για σύντομη βελτίωση της δύσκολης καθημερινής πραγματικότητας στη ζωή μας... Γι’ αυτό το πρωί, 25 Ιουλίου πήραμε το δρόμο για τα Ρεθεμνιώτικα. Φτάσαμε στις Μαργαρίτες, ήπιαμε τον πρώτο καφέ, θαυμάσαμε τα ωραία κεραμεικά που έφτιαχναν μπροστά μας οι έμπειροι και ταλαντούχοι αγγειοπλάστες, μέχρι ν’ανοίξει το μουσείο Ελεύθερνας (πρώην Πρινές) που απέκτησε το πιο άριστα εξοπλισμένο - ακόμη και ηλεκτρονικά - νεόκτιστο μουσείο, είναι το καινούργιο στολίδι της Κρήτης και περιέχει τα ευρήματα των μέχρι τώρα ανασκαφών και θα εμπλουτισθεί πολύ περισσότρο απο τις έρευνες που θα συνεχίζονται για πολύ ακόμη.

Άποψη του αρχαιολογικού χώρου της Ελεύθερνας από το Πυργί.
(Πληροφορίες για τον αρχαιολογικό χώρο και το Μουσείο εδώ)
Στην Ελεύθερνα, ισχυρή αρχαία πόλη-κράτος αναφέρεται ο Όμηρος σε στίχους της Ιλιάδας και της Οδύσσειας όπως και ο Ηρόδοτος και ο Σκύλακας. Θεωρείται η «αυγή του Ελληνικού πολιτισμού» οι αρχαιολόγοι και οι ιστορικοί ειδήμονες συμφωνούν ότι συμπίπτει χρονικά με τα Ομηρικά έπη.

Η Μονή Αρκαδίου (Πληροφορίες εδώ)
Η Ι.Μονή Αρκαδίου είναι μια «πετρέ» απο τό μουσείο και βέβαια πήγαμε να προσκυνήσουμε και ν’ανάψουμε το πρώτο κεράκι της ημέρας, πριν διασχίσουμε κάθετα την Κρήτη μέχρι την παραλία του Πλακιά και με τελικό προορισμό την Ι.Μονή Πρέβελης. Η διαδρομή μας έκανε πολύ καλό «στην ψυχή και στα μάτια» γιατί ο οδηγός του λεωφορείου μας, μετατράπηκε αυθόρμητα σε...ξεναγό και μας πέρασε απο πολλά, όμορφα, καθαρά και νοικοκυρεμένα χωριά, μικρά και μεγάλα. Χορτάσαμε και μόνο βλέποντας τις φορτωμένες ελιές: «βεντέμα υπόσχεση καλής λαδοχρονιάς».

Είχαμε μαζί μας και μια μικρή ομάδα ενθουσιασμένες Αμερικανίδες φοιτήτριες, εθελόντριες του προγράμματος «Learn entrerprise» που με βάση το Νίππος δίνουν δωρεάν μαθήματα αγγλικών στα παιδιά του Αποκόρωνα, φιλοξενούμενες απο τους γονείς. Ηταν και γι’αυτές μια μοναδική ευκαιρία να γνωρίσουν απο κοντά ένα μεγάλο και πολύ όμορφο κομμάτι της Κρήτης. Το απόλαυσαν και...θα ξανάρθουν το προσεχές καλοκαίρι!

Η Μονή Πρέβελη (Πληροφορίες εδώ)
Ο όμορφος Πλακιάς μας περίμενε με ήσυχη θάλασσα, μερικοί έκαναν και μπάνιο. Σκορπιστήκαμε στις ταβέρνες και μας άρεσε η περιποίηση κι’ η νόστιμη κουζίνα σε λογικές τιμές. Ενας περίπατος στστην παραλία πριν φύγουμε ευχαριστημένοι για τη Σταυροπηγιακή και Πατριαρχική Ι. Μονή του Πρέβελη με την πλούσια ιστορία και το ένδοξο παρελθόν της για την ενεργή συμμετοχή των αδελφών μοναχών σε όλους τους εθνικούς αγώνες που χαίρει ιδιαίτερης εκτίμησης και σεβασμού σε ολόκληρη την Κρήτη. Εδώ το οξύμωρο: συνεργασία της θρησκείας και των όπλων! Ομως αυτή τη φορά με ιδιαίτερη επιτυχία και αποτελεσματικότητα. Δεν είναι βέβαια η πρώτη φορά στην Ελληνική Ιστορία... «Στου Πρέβελη» και σήμερα οι μαρμάρινες αναμνηστικές πλάκες μαρτυρούν την πίστη και τη γεναιότητα των μοναχών και όλων των «απ’έξω» εθελοντών που έλαβαν μέρος - πολλοί απ’αυτούς θυσίασαν και τη ζωή τους γι’ αυτόν τον ιερό σκοπό. Μια αίσθηση γαλήνης μας υποδέχτηκε και μας συνόδευε συνεχώς στην επίσκεψη του απέριττου και πεντακάθαρου ιστορικού μοναστηριού - είχε αρχίσει η λειτουργία όταν φτάσαμε- κι’ ανάψαμε το δεύτερο κεράκι της ημέρας σε μια υποβλητική ατμόσφαιρα στην γεμάτη απο πιστούς μικρή εκκλησία. Επρεπε όμως να πάρουμε το δρόμο του γυρισμού. Αφήσαμε στην κάτω αυλή της Ι.Μονής την ειρήνη του Πρέβελη σε μοναχούς και επισκέπτες και στα ήσυχα ελαφάκια των μοναχών, που έτρωγαν τα σανά τους αδιάφορα.

Η διαδρομή της επιστροφής ήταν πολύ εντυπωσιακή μέσα απο το γνωστό «Κουρταλιώτικο» φαράγγι και γυρίσαμε στο Νίππος μας κουρασμένοι μεν αλλά και πολύ ικανοποιημένοι απο την γεμάτη όμορφιά και καινούργιες γνώσεις ημέρα, που περάσαμε όλοι μαζί περιπλανώμενοι. Επιτέλους να και μιά μέρα που οι έγνοιες δεν είχαν την προτεραιότητα και μας έρχονταν και πολλές θετικές σκέψεις.... Ψυχικό βάλσαμο ηταν αυτή η περιήγηση στην ιστορία και στις ομορφιές της Κρήτης. Τη χαρήκαμε αυτη την έξοδο και... θα το ξανακάνουμε! Δοκιμάστε κι’ εσείς τη συνταγή μας, ή ακόμη καλύτερα: ελάτε μαζί μας στην επόμενη εκδρομή!